A múzeumpedagógia segítségével a hozzánk látogatók csoportos foglalkozások során, játékos formában kerülnek kapcsolatba kiállításainkkal és a múzeummal. A múzeumpedagógiai foglalkozás az igényektől függően magába foglal tárlatvezetést, ismeretterjesztő előadást, interaktív tanórát és számítógépes játékot. A foglalkozások jellegét, formáját és mélységét a tanulók életkori sajátosságai és előképzettségük határozza meg.
A foglalkozások célja, hogy kézzelfoghatóvá, élményszerűvé tegyék az iskolákban tanultakat. Ezzel együtt a diákok elsajátítják azokat a készségeket és kompetenciákat, amelyek lehetővé teszik, hogy kiállításainkat akár most, vagy majdan felnőttként önállóan élvezzék és megértsék.
A trianoni békediktátum története. Interaktív foglalkozás a Trianon Múzeumban.
A foglalkozás részei:
A foglalkozás időtartama: 45 perc
A múzeumpedagógiai foglalkozást 15 fő fölötti létszám esetén, két csoportra bontva tudjuk megtartani. Ebben az esetben, míg az egyik csoport tárlatvezetésen vesz részt, amely a Trianon Múzeum 22 kiállításának megtekintését, valamint játékos feladatokat tartalmaz, addig a másik csoport a választott foglalkozáson vesz részt. Így a múzeumpedagógiai foglalkozás időtartama 2*45 perc.
A Trianon Múzeumhoz kapcsolódó témakörök nem mutathatók be mindössze 20 percben, ezért ajánljuk tematikus óráinkat:
A tematikus órákat főleg azoknak a csoportoknak ajánljuk, akik többször is ellátogatnak a múzeumba és meghallgatják mind az öt előadást. Ugyanakkor ajánljuk külön-külön is, az iskolai tanórák kiegészítésére.
Játsszuk csak újra le! számítógépes foglalkozás
A múzeumpedagógia foglalkozáson kívül lehetőség nyílik kipróbálni a Trianon Múzeum által készített „Trianon” c. számítógépes stratégiai játékot, amely az I. világháborút követő viharos évekbe kalauzolja a játékosokat, akik gazdasági, politikai, katonai döntések és csaták során ismerkednek meg a kor viszonyaival, súlyos dilemmáival.
A számítógépes foglalkozás időtartama létszámtól függően 45-90 perc.